Strona główna » Oszustwo na InPost. Zobacz jak odzyskać pieniądze!

Oszustwo na InPost. Zobacz jak odzyskać pieniądze!

Internetowi oszuści nie próżnują. Każdego roku wymyślają nowe metody, dzięki którym zwielokrotniają swoje zyski pochodzące z przestępstw. W przypadku oszustw internetowych jest łatwiej, ponieważ nie widać ofiary a czyn można powtarzać bardzo szybko na dużej liczbie osób. W ten sposób dochodzi właśnie do masowych cyberoszustw, z którymi zgłaszają się do nas Klienci.

Obecnie wśród jednych z najczęściej spotykanych wymienić możemy na pewno oszustwo na InPost. Nasila się ono zwłaszcza w okresach większego zapotrzebowania na usługi kurierskie. Zazwyczaj w okresie świątecznym i przedświątecznym. Czym zatem jest oszustwo na InPost? Jak mu przeciwdziałać oraz co zrobić kiedy padliśmy już jego ofiarą? Na te inne powiązane pytania odpowiemy w poniższym artykule.

UWAGA! Zostałeś oszukany metodą na InPost? Ktoś podszył się pod znaną firmę kurierska i ukradł Ci pieniądze z konta bankowego? W Kancelarii EUROLEGE (właściciel serwisu) zajmujemy się tego rodzaju sprawami zawodowo. Wstępną analizę sprawy otrzymasz całkowicie za darmo. Jak możesz się do nas zgłosić i na co możesz konkretnie liczyć znajdziesz na końcu materiału.

Na czym polega i jak wygląda oszustwo na InPost?

Oszustwo na InPost to rodzaj oszustwa, z którym możemy mieć do czynienia jako byt samodzielny albo stanowiący część innego oszustwa. Warto znać oba schematy działania oszustów, aby nie nabrać się na żaden ich trik.

Pierwszy typ oszustwa na InPost sprowadza się do tego, że cyberprzestępcy wysyłają przypadkowym użytkownikom wiadomości mailowe albo SMS o potrzebie dopłaty do paczki albo o zaginięciu paczki. Jest to spotykana często przez cyberoszustów zasada tzw. „roju”, która w zamiarze ma za zadanie schwytać jak najwięcej osób. Celem działania oszusta jest to, aby potencjalny odbiorca otworzył przesłaną wiadomość i kliknął w link. Jak wiemy operator InPost dokonuje ogromnej ilości przesyłek każdego dnia. Dlatego trafienie na osoby, które akurat w danej chwili oczekują na przesyłkę nie jest trudne. Po kliknięciu w fałszywa wiadomość zostajemy przekierowani na:

  • fałszywą stronę kuriera InPost albo
  • fałszywą stronę bankowości internetowej.

W obu przypadkach dochodzi do przejęcia danych do logowania i haseł osób będących ofiarami oszustwa na InPost.

Drugi typ oszustwa na InPost występuje razem z innym oszustwem. Zazwyczaj oszustwo na InPost stanowi wówczas element całej układanki cyberprzestępcy. Oszustwo na InPost występuje zwykle z takimi rodzajami oszustw jak:

Zazwyczaj firma kurierska InPost – kojarząca się bardzo pozytywnie wszystkim użytkownikom – używana jest jako podmiot uwiarygadniający działania oszusta internetowego.

Na co uważać, aby nie paść ofiara oszustwa na InPost?

W sieci cyfrowej musimy być bardzo czujni. Oszuści internetowi nie śpią i wymyślają coraz to bardziej przebiegłe formy przestępstw. Można jednak zachować pewne zasady bezpieczeństwa. Korzystanie z nich nigdy nie daje 100% pewności, że nie zostaniemy oszukani, ale zdecydowanie minimalizuje ryzyko kradzieży pieniędzy z konta bankowego.

W celu uniknięcia oszustwa internetowego – w tym oszustwa na InPost – pamiętaj, aby:

  • nie podawać danych do logowania ani haseł do bankowości elektronicznej,
  • nie klikać w linki przychodzące w SMS i mailach
  • dokładnie weryfikować strony internetowe, do których prowadzą linki wysyłane w SMS i mailach,
  • nie pobierać żadnych plików przesyłanych w wiadomościach SMS i mail

Zdarza się niekiedy, że samo kliknięcie w link powoduje, że nasze urządzenie zostaje zainfekowane złośliwym i szpiegującym oprogramowaniem. W takich sytuacjach warto skorzystać z pomocy podmiotów profesjonalnie zajmujących się czyszczeniem sprzętu. Minimum jakie powinniśmy wykonać to przywrócenie urządzenia do ustawień fabrycznych.

Oszustwo na InPost. Zniknęły pieniądze z konta. Co dalej?

Padłeś ofiarą oszustwa na InPost? Z Twojego konta bankowego zniknęły pieniądze? A może oszuści nabrali na Twoje dane osobowe kredyty lub pożyczki? Sytuacja nie jest beznadziejna, a w tego rodzaju oszustwach szansa na odwrócenie niekorzystnych zdarzeń jest stosunkowo wysoka. Ważne, aby nie poddawać się i walczyć o swoje. Nawet, jeśli policja rozłoży ręce i nie znajdzie sprawcy a bank odmówi uwzględnienia Twojej reklamacji. Jednak po kolei. Co trzeba zrobić? Poniżej schemat działania w przypadku oszustwa na InPost i każdego innego kuriera.

– ZAWIADOMIENIE NA POLICJĘ –

Kiedy tylko dowiesz się, że padłes ofiara oszustwa internetowego natychmiast złóż zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Zrobisz to w najbliższej jednostce Policji albo Prokuratury. Wobec tego, że cyberoszuści świetnie się maskują i anonimizują swoje ruchy to w dużej liczbie spraw nie udaje się ustalić sprawcy przestępstwa. To nie szkodzi. Jest to jednak ruch konieczny dla powodzenia w sprawie.

REKLAMACJA BANKOWA

Powiadom o całej sytuacji bank prowadzący Twój rachunek bankowy, z którego dokonano kradzieży pieniędzy. Złóż jednocześnie reklamację bankową. Z naszego doświadczenia wynika, że grubo ponad 90% przypadków kończy się negatywnym rozpatrzeniem reklamacji. Nie martw się, to standardowa procedura bankowa. Złożenie reklamacji jest warunkiem koniecznym do podjęcia dalszych działań i odzyskania zabranych Ci pieniędzy.

– RAPORT BIK –

Natychmiast złóż wniosek o raport BIK. W ten sposób dowiesz się, czy cyberoszuści nie zaciągnęli na Twoje dane osobowe zobowiązań finansowych. Wyłudzenie kredytu to niestety spotykane zjawisko. Przy okazji warto wykupić taką usługę jak Alert BIK. Dzięki niej w czasie rzeczywistym dowiesz się czy ktoś nie próbuje zaciągać kredytów i pożyczek na Twoje dane.

Kiedy wykonasz wszystkie te czynności musisz zacząć realną walkę o sprawiedliwość. W końcu z twojego konta zniknęły pieniądze. Możliwe też, że oszuści dodatkowo wzbogacili się twoim kosztem zaciągając na Ciebie kredyty i pożyczki. Teraz pokażemy Ci co można zrobić, aby walczyć o swoje!

Jak odzyskać pieniądze stracone w wyniku oszustwa na InPost?

Jak wspomnieliśmy wyżej banki same z siebie nie wykonują obowiązków wynikających z przepisów prawa. Nie oddają środków ofiarom przestępstw internetowych (w tym oszustwa na InPost) pomimo wyraźnego obowiązku przewidzianego ustawą. Nie ma na tym etapie znaczenia w jaki sposób doszło do zdarzenia. Odmowa banku przywrócenia salda na rachunku (zwrotu pieniędzy) na tym etapie powinna mieć co do zasady miejsce tylko w przypadku umyślnego działania ofiary oszustwa.

UWAGA! To bank prowadzący Twoje konto zobowiązany jest do uzupełnienia jego salda do wysokości utraconych przez Ciebie pieniędzy. Jeśli tego nie zrobi uzyskujesz prawną możliwość ubiegania się o to w sądzie.

W zależności od tego jakie były skutki działania oszusta możemy wskazać na dwie możliwe czynności procesowe, tj.:

  • złożenie pozwu o zapłatę przeciwko bankowi,
  • złożenie pozwu o stwierdzenie nieważności zawartych umów pożyczek/kredytów.

Musisz wiedzieć, że opłata sądowa w tego rodzaju sprawie nie może być wyższa niż 1000 zł!

Oszustwo na InPost. Kto mi pomoże?

W Kancelarii EUROLEGE (właściciel serwisu) od dłuższego czasu zajmujemy się pomocą osobom pokrzywdzonym cyberprzestępstwami. Wiemy jak wygląda oszustwo internetowe i z jakimi problemami spotykają się osoby, które zostały nim dotknięte. Dlatego posiadamy w naszej ofercie pomoc osobom oszukanym w sieci. W szczególności tym, które straciły pieniądze i na które zostały zaciągnięte zobowiązania finansowe w wyniku działań przestępnych.

Wyżej wskazaliśmy, że nie jest istotne czy sprawca oszustwa na InPost został złapany czy też nie. W obu przypadkach jesteśmy w stanie podejmować działania zmierzające do uzyskania wyniku zadowalającego dla naszych Klientów.

Poprzez wiele lat naszej działalności pomogliśmy setkom osób wyjść na finansowa prostą. Pomagaliśmy w postępowaniach sądowych z bankami, chwilówkami czy firmami windykacyjnymi przed sądami w całej Polsce. Działamy zdalnie, w związku z czym dostęp do prawnika o wysokiej specjalizacji jest obecnie bardzo łatwy. Wystarczy telefon albo inne urządzenie podłączone do Internetu. Nie musisz nawet wychodzić z domu czy pracy, aby uzyskać pomoc prawną. To ogromne udogodnienie. Daje oszczędność czasu, ale też pieniędzy, ponieważ ceny usług w Kancelarii EUROLEGE są ustalane na niskich poziomach względem stawek proponowanych w stacjonarnych kancelariach prawnych.

UWAGA! Wstępna analiza prawna jest u nas całkowicie bezpłatna i do niczego nie zobowiązuje. W jej ramach uzyskujesz darmową analizę dokumentów i poradę prawnika – specjalisty.

Potrzebujesz pomocy prawnej? Zadzwoń do nas lub napisz jeszcze dzisiaj. Możesz również wysłać do nas zgłoszenie przez formularz kontaktowy. Zadzwonimy do Ciebie najpóźniej kolejnego dnia roboczego i ustalimy jak możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się z nami:

4.8/5 - (46 votes)

Skuteczne oddłużanie. Bezpłatna analiza sprawy!

Wpadłeś w problemy finansowe, masz problem z windykacją, zostałeś pozwany do sądu albo w Twojej sprawie jest już komornik?

Nie ryzykuj działań na własną rękę. Skorzystaj z pomocy doświadczonych prawników, specjalistów w oddłużaniu i antywindykacji.

Nasz prawnik za darmo przeanalizuje Twoją sprawę i dobierze taki rodzaj pomocy, który będzie najskuteczniejszy w Twojej sytuacji.

DARMOWA ANALIZA

Wypełnij formularz i wyślij zgłoszenie.

Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą, aby ustalić możliwość i zakres pomocy prawnej w oddłużeniu.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować: